StoryEditor
Drogerie
28.05.2019 00:00

Drogeria Roku 2019. Oto zwycięzcy konkursu!

Wybraliśmy zwycięzców 9 edycji konkursu Drogeria Roku. Statuetki dla sieci drogeryjnych oraz indywidualnych drogerii zostały wręczone podczas uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień Kongresu Rynku FMCG. Po raz pierwszy wybraliśmy także Najlepszego Dystrybutora Kosmetyków.

W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad 60 drogerii w różnych formatach, od niespełna 50-metrowych do 600-metrowych gigantów. Niemal wszystkie placówki są związane z sieciami drogeryjnymi. Albo do nich należą, albo współpracują na zasadzie franczyzy lub stowarzyszenia.

Po raz pierwszy w historii konkursu swoje drogerie zdecydowały się zgłosić sieci handlu nowoczesnego takie, jak Hebe, Kontigo i Super-Pharm, które do tej pory rywalizowały o tytuł Drogerii Roku tylko jako sieć, nigdy nie startowały w rankingu indywidualnych sklepów.

Wszystkie drogerie, które zgłosiły się do konkursu odwiedzili na zlecenie „Wiadomości Kosmetycznych” audytorzy firmy Modus. Podczas tych wizyt wypełniali ankiety, biorąc pod uwagę wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, obsługę i udogodnienia dla klientów. Na tej podstawie oraz kierując się własnym doświadczeniem redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zdecydowała się na wskazanie finałowej szesnastki.

Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Jurorzy wybrali także najlepsze sieci drogeryjne w 9 kategoriach. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.

Oto zwycięzcy konkursu Drogeria Roku 2019 w kategoriach placówek indywidualnych:

DROGERIA MAŁEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA:

Endorphine, Bytom, CH Agora  

FINALIŚCI:

Drogeria Poziomka, Gorzyczki, ul. Raciborska 17  

Kontigo, Poznań, CH Avenida  

Kosmeteria Ewa, Kluczbork, ul. Rynek 2  

Sekret Urody, Białka Tatrzańska, ul. Środkowa 178   

DROGERIA ŚREDNIEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA: 

Kontigo, Warszawa, CH Wola Park  

FINALIŚCI:

Jasmin, Lipowa, Centrum Lipowa    

Jawa, Warszawa, ul. Chełmska 9 

Natura, Busko-Zdrój, Plac Zwycięstwa 11/12

Super-Pharm, Kraków, CH Serenada  

Vica, Wołów, ul. Przechodnia 4  

DROGERIA DUŻEGO FORMATU

ZWYCIĘZCA:

Hebe, Wrocław, CH Wroclavia

FINALIŚCI:

Laboo, Siedlce, Galeria Siedlecka  

Natura, Biała Podlaska, CH Rywal

Sekret Urody, Lublin, ul. Onyksowa 6

Super-Pharm, Poznań, CH Posnania

Jury konkursu przyznało również tytuł Drogerii Roku SIECIOM DROGERYJNYM w 9. kategoriach. Oto zwycięzcy: 

Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny ROSSMANN

Za wizerunek, komunikację z klientami, skalę biznesu, osiągnięcia i pomysły. Za wybór własnej ścieżki rozwoju, wyznaczanie trendów w obszarze promocji oraz doskonałe połączenie działalności tradycyjnej z e-commerce.

ex aequo

Najbardziej innowacyjny koncept drogeryjny HEBE

Za otwartość na trendy rynkowe, elastyczność asortymentową i wdrażanie nowości. Za dynamikę ekspansji, nowoczesne narzędzia marketingowe oraz spójną i korzystną ofertę dla konsumentów. 

Najciekawszy koncept franczyzowy DP DROGERIE POLSKIE

Za wkład we wzmocnienie i integrację detalu. Za stabilny rozwój i bardzo dobre zarządzanie. Za spójny standard jakościowy placówek i pierwszą aplikację mobilną na rynku tradycyjnym. Za znalezienie własnych przewag konkurencyjnych.

Najlepsza drogeryjna sieć lokalna DROGERIE NOEL

Za wywiązywanie się ze zobowiązań wynikających z umów handlowych, przestrzeganie terminów płatności, implementację akcji promocyjnych oraz relację win-win we współpracy z dostawcami.

Najlepsza współpraca z dostawcami HEBE

Za kulturę biznesową, wywiązywanie się ze zobowiązań, wspólne poszukiwanie rozwiązań i relacje win-win.

Najlepsza komunikacja z konsumentami ROSSMANN

Za bycie w ciągłej relacji z konsumentami, wykorzystanie wszelkich dostępnych narzędzi do komunikacji oraz za 6 mln użytkowników aplikacji mobilnej Rossmann PL.

Najszybsze podążanie za trendami HEBE

Za odwagę i szybkość w działaniu oraz podążanie za zmieniającym się światem, za odkrywanie trendów, nowych kategorii, marek i produktów. Za budowanie nowej wartości na rynku.

Najbardziej atrakcyjna wizualizacja HEBE

Za poczucie przyjemności z zakupów i ze spędzania wolnego czasu w sklepie.

Najlepsze połączenie zdrowia i urody SUPER-PHARM

Za idealne połączenie, a zarazem rozgraniczenie strefy kosmetycznej i aptecznej, odpowiedni dobór asortymentu i wykwalifikowany personel. Jedna recepta – na piękno i na zdrowie.

Najlepsza e-drogeria ROSSMANN

Za olbrzymi zasięg wspierany przez aplikację mobilną. Po prostu siła i dobrze wykorzystane środki.

Po raz pierwszy przyznaliśmy także nagrodę dla Najlepszego Dystrybutora Kosmetyków. Tytuł ten przypadł w udziale firmie:

SONIA z Rzeszowa

W uzasadnieniu wyboru członkowie jury napisali: Od wielu lat lider dystrybucji kosmetycznej w Polsce. To firma o ogólnopolskim zasięgu działania, która otwiera się na nowe rynki - e-commerce i sieci nowoczesne - oraz świetnie radzi sobie z tradycyjną sprzedażą. To dystrybutor, który elastycznie podchodzi do aktywności promocyjnych, z dużą otwartością na producenta i rozumieniem wyzwań oraz poszukuje rozwiązań win-win. 

Zwycięzców w każdej kategorii wybrało profesjonalne jury złożone z 22 menedżerów reprezentujących polskie i międzynarodowe firmy kosmetyczne. Zwycięzców poznaliśmy podczas 12. Kongresu Rynku FMCG w Warszawie, na wieczornej gali, 28 maja br.

Gratulujemy laureatom!

Wszystkim właścicielom drogerii i firmom, które zgłosiły drogerie do tegorocznej edycji konkursu serdecznie dziękujemy. Gratulujemy świetnie prowadzonych biznesów i zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach Drogerii Roku!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2025 12:04
Rossmann podbija Szwajcarię. To trudniejsze, niż sądziła niemiecka sieć
Otwarcie pierwszej drogerii Rossmann w Szwajcarii miało miejsce 5 grudnia 2024 roku w Emmen Center Rossmann

Ekspansja niemieckiego Rossmanna w Szwajcarii, rozpoczęta pod koniec 2024 roku, już wyhamowuje. Wiadomo już, że ambitnych planów rozwoju sieci drogerii nie uda się zrealizować na taką skalę, jak prognozowano. Co jest głównym problemem?

Rossmann jest handlowym gigantem nie tylko na rodzimym niemieckim rynku, ale też mocno zaznacza swoją obecność w Europie. Jak potwierdziła sieć w swoim ostatnim raporcie za rok 2024, udało jej się zwiększenie sprzedaży o 18,9 proc. (do 5,4 mld euro). Spośród 4960 drogerii, jakie Rossmann posiadał w Europie pod koniec 2024 roku, blisko połowa (2311) znajdowała się w Niemczech, a niewiele mniej (1922) - w Polsce. 

Zobacz więcej: Drogerie DM i Rossmann zwiększają przychody szybciej, niż sieci spożywcze

Od końca 2024 roku drogeryjny gigant działa również w Szwajcarii, która jest dla Rossmanna dziewiątym krajem prowadzenia działalności (nie licząc Niemiec). Wówczas prezes firmy Raoul Rossmann zapowiadał, że sieć uruchomi w Szwajcarii “sto sklepów w ciągu pięciu, sześciu lat”. 

Więcej pisaliśmy o tym w artykule Rossmann zaczął podbój kolejnego rynku. Czy powtórzy sukces z Polski? [GALERIA]

Jednak obecnie widać, że ekspansja będzie wolniejsza. Potwierdził to w rozmowie z gazetą „Lebensmittel Zeitung” prezes Raoul Rossmann, przyznając, że do końca bieżącego roku nie uda się zrealizować planowanych 15 placówek na terenie Szwajcarii.

Będzie to trudne. Wszystko wskazuje na to, że sklepów tych będzie od 5 do 10. Nie dlatego, że nie chcemy, ale dlatego, że jest to skomplikowane ze strony wynajmującego – stwierdził.

Sytuację utrudnia fakt, że Migros (największa w Szwajcarii firma detaliczna i sieć supermarketów) nie chce wynajmować Rossmannowi sklepów, mimo że obecnie ma dużo wolnych powierzchni. 

Umiarkowanie zrewidowaliśmy naszą prognozę, dotyczącą liczby otwartych oddziałów w Szwajcarii w tym roku. Powodów jest wiele. Nie chodzi jednak o wysoki czynsz, bo przecież znamy strukturę cen w Szwajcarii. Poszukiwane obszary muszą być optymalnie dostosowane do koncepcji sieci pod względem wielkości, lokalizacji i częstotliwości. Choć na rynku szwajcarskim można znaleźć odpowiednie produkty, wymagają one ostrożnej i czasami czasochłonnej selekcji – mówił Raoul Rossmann, zapytany przez szwajcarski portal Handelszeitung.ch.

Wynajmowanie powierzchni handlowej również zajmują dużo czasu i wiążą się z wydłużonymi procedurami w przypadku nawet niewielkich zmian, wprowadzanych w wynajmowanej przestrzeni. 

Mimo tych komplikacji Rossmann jest zdecydowany, aby zdobyć trwałą i solidną pozycję pozycję na rynku szwajcarskim. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
05.05.2025 14:40
Ponad 220 tysięcy złotych z lizaków zebrał Rossmann dla Szlachetnej Paczki
Klienci drogerii Rossmann kupowali lizaki dla siebie lub bliskich, a cały dochód z ich sprzedaży trafił do Szlachetnej Paczki.Agata Grysiak

Dzięki akcji „Kup lizak i podziel się miłością”, zorganizowanej przez sieć drogerii Rossmann, udało się przekazać ponad 220 000 zł na rzecz Szlachetnej Paczki. Kwota ta została zebrana dzięki zaangażowaniu klientów, którzy chętnie kupowali specjalne, kolorowe lizaki. Cały dochód ze sprzedaży został przeznaczony na wsparcie działań tej ogólnopolskiej organizacji charytatywnej.

Inicjatywa opierała się na prostym pomyśle: klienci kupowali lizaki z myślą o swoich bliskich, a przy okazji wspierali potrzebujących. Tegoroczne lizaki przyciągały uwagę nie tylko smakami i kolorami, ale także etykietami z hasłami, które miały nieść pozytywny przekaz. Wśród nich znalazły się m.in.: „Zmieniam świat na lepsze”, „Kocham ludzi”, „Dzielę się miłością” oraz „Jestem bohaterem”.

Akcja była częścią długofalowej współpracy Rossmanna ze Szlachetną Paczką, która trwa już dziewiąty rok. Środki zebrane podczas tegorocznej edycji zasilą fundusz wspierający działania organizacji przez cały rok. W 2024 roku Szlachetna Paczka dotarła z pomocą do ponad 17 000 rodzin w Polsce.

Całkowita wartość pomocy przekazanej w ramach Szlachetnej Paczki w ubiegłym roku wyniosła niemal 72,5 miliona złotych. Zebrane w ramach akcji fundusze mają realny wpływ na życie tysięcy osób w potrzebie, pokazując, że nawet niewielki gest – jak zakup lizaka – może mieć ogromne znaczenie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2025 14:29